(autorstwa pani Ireny Dzierzgowskiej i Mireli Nawrot)
Wartości i cele tego programu doprowadziły nas do wielu sukcesów i nagród, zaczynając od Certyfikatu Optymistycznego Przedszkola przez Managera i Perłę Optymizmu dla Pani Zofii Węglarskiej i obecnego dyrektora Ilony Grolik do ostatnich Certyfikatów Przedszkola Dobrych Praktyk, Przedszkola Sieci Uczących się Przedszkoli „SUPEŁ” oraz Certyfikatu Doskonałości „ Herbu Optymistycznych Przedszkoli”, który otrzymaliśmy na XVI Ogólnopolskim Zjeździe OP.
Poprzez realizację założeń tego programu oraz projektów edukacyjnych opracowywanych przez Radę Pedagogiczną działalność naszej placówki zyskała swój charakter i tożsamość.
Dlatego też z propozycji nazw podanych przez dzieci, rodziców i personel przedszkola w wyniku głosowania wybrano „ TĘCZOWĄ PIĄTKĘ” ,
z czego bardzo się cieszymy gdyż: TĘCZOWA – znaczy OPTYMISTYCZNA, a PIĄTKA to właśnie My.
Tęcza jest symbolem programu, ponieważ treści w nim zawarte zamieszczone są w siedmiu teczkach właśnie w kolorach tęczy.
W 2023 r. podczas Kongresu Optymistycznych Przedszkoli z całej Polski nasze przedszkole zostało nominowane do grona 100 najaktywniejszych placówek w programie OP i nagrodzone Licencją nowego innowacyjnego programu "OPTYMISTYCZNE PRZEDSZKOLE - KRÓLESTWO DZIECI".
Drugim naszym wiodącym programem jest ogólnopolski program "BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE". Realizacja tego programu nagrodzona została również Certyfikatem Bezpiecznego Przedszkola , Statuetką LIDERA Bezpiecznych Przedszkoli, a Gmina zyskała Statuetkę GMINY BEZPIECZNYCH PRZEDSZKOLI. Bezpieczeństwo naszych wychowanków jest priorytetem naszego przedszkola, w związku z czym ta tematyka jest stałym elementem naszego corocznego Planu Pracy.
Na uwagę zasługują również aktywizujące innowacyjne metody pracy z dziećmi realizowane przez naszych nauczycieli. Wyróżniającą się metodą jest metoda F.Froebla i program dydaktyczno - wychowawczy "Dar zabawy". Dzięki realizacji tego programu i pracy z grupą tą metodą już trzy grupy zostały nagrodzonę Certyfikatami Grupy Froeblowskiej.
Poza w/w programami nauczyciele angażują się w liczne projekty i programy ogólnopolskie oraz tworzą własne projekty dydaktyczne na potrzeby zainteresowań i umiejętności naszych dzieci, rozwijające ich kompetencje i wiedzę. Wszystkie programy i innowacyjne projekty są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego i corocznymi priorytetami edukacyjnymi Ministerialnymi.